کارگاه شیوه های تدریس با محوریت روش تلفیقی

کارگاه شیوه های تدریس با محوریت روش تلفیقی
????????????????????????????????????

کارگاه شیوه های تدریس با محوریت روش تلفیقی

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان نقده، مدیر آموزش و پرورش شهرستان نقده ضمن عرض خیر مقدم و تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا(س) قدوم همکاران فرهنگی  را گرامی و مبارک دانسته و از حضور پرشور معلمان دراین دوره قدردانی کرد و افزود:

تبیین اهمیت سند تحول بنیادین و توجه به ساحت های اعتقادی و آموزشی برنامه ریزی درسی  از اهداف مهم آموزش و پرورش بوده و مطابق سند تحول، معلمین بایستی دانش آموزانی خلاق و چند بعدی و با ایمان تربیت کنند.

در ادامه حبیبی معاون آموزش ابتدایی شهرستان نقده نیز برگزاری دوره ها و کارگاه های توانمندسازی معلمان و کیفیت بخش به آموزش را نقطه عطفی در آموزش و پرورش قلمداد کرد و توجه به آموزش اثربخش و باکیفیت را از محورهای سندتحول بنیادین و سیاست های ابلاغی اداره کل معرفی کرد.

حبیبی از معلمان خواست در زمینه آموزش و تدریس کوشا وساعی باشند و خود را به علوم روز مجهز نمایند و به تربیت علمی و اخلاقی دانش آموزان این سرزمین همت گمارند و پیشرفت آینده کشور را تضمین نمایند.

در ادامه جلسه عظیمی کارشناس تکنولوژی آموزشی و گروه های درسی استان طبق دستور کار جلسه، توضیحات مبسوطی را در مورد روشهای آموزش محوری،گروهی،ترکیبی و تلفیقی در کلاس های چندپایه بیان  نمود.

عظیمی در ادامه گفت: در روش محوری معلم باید در کلاس های چندپایه یک تا سه درس را محور فعالیت های خود قرار دهد و مابقی دروس پایه های دیگر را محورهای فرعی قرار دهد. در توضیح روش گروهی نیز بیان داشتند معلم باید به تمامی پایه های تدریس یک درس با موضوع واحد را به صورت پلکانی از ساده به مشکل برایشان توضیح دهد، ایشان در مورد روش ترکیبی هم بیان داشتند معلمان میتوانند بر حسب کشش کلاس خود و رعایت تفاوت های فردی دانش آموزان هر دو روش محوری و گروهی را با هم ادغام نمایند و برایند آن را در کلاس مورد ارزیابی قرار دهند.  ایشان اضافه نمودند: روش تلفیقی به عنوان رهعایفتی نوین در عرصه تعلیم و تربیت بوده و همسو با رویکردهای نوین تعلیم و تربیت می باشد.

در ادامه پروژه های عملی برای همکاران طراحی و اجرا شد و شرکت کنندگان به صورت عملی به طراحی فرصت های یادگیری براساس روش های مختلف محوری، گروهی، ترکیبی و تلفیقی پرداختند. عظیمی  در ادامه به سه مقوله مهم در آموزش و پرورش که جز طرح های تحولی معاونت آموزش ابتدایی هستند؛ اشاره کرد و خواستار توجه عمیق و کامل معلمان به مقوله های زیر شد.

1 – توجه به تکالیف مهارت محور در دوره اول ابتدایی بر اساس تفاوت های فردی وتوانایی های شخصی دانش آموزان

2 – توجه به نقش بازی در ایجاد محیط یادگیری پویا و اثربخش و بازی زیربنای آموزش همه جانبه در سنین دوره دبستان می باشد

3 – توجه جدی مدیران و معلمان به برنامه ویژه مدرسه. در برنامه ویژه مدرسه برای دوره دوم ابتدایی مدیران عزیز می توانند بر حسب نیازهای کاربردی زندگی موضوعات گوناگون مهارت محور را در قالب برنامه ویژه مدرسه در قالب دوساعت آموزشی در سطح مدرسه اجرا نمایند.

پست های مرتبط

بدون پست مرتبط یافت نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *